Kurser i vår NYTT: Yogalates!

Vi startar Yogalates kurs i mars!
 
Vi kommer att starta kurs i Yogalates, en blandning av Yoga och Pilates, precis som det låter.
Kursledare blir Annalisa Sederholm, www.backinshape.nu som också leder våra Sun- Pilates kurser.
Ingen av oss i personalen har tidigare stött på denna träningsform.
För att vi skall veta vad det är kallade Annalisa till en pröva på kväll.
Pilates tränar både Madonna och Beckham så nu vill vi också pröva!
 
Måndag 7 januari, stängde vi för att vi skulle kunna använda solrummet själva.
Vi startade i konferensrummet med Yogalates.
En liten pilatesboll och en yogamatta, lediga kläder var allt vi behövde.
Annalisa ledde oss genom övningarna som var enkla och nyttiga med fokus på
styrka i bäcken- och bukmuskler och hållning.
Det var när jag kände att jag inte kunde sätta mig upp från ryggläge, utan att verkligen ta i (har blivit lite för baktung efter allt gott i jul) , som jag bestämde att nu skall mitt nya sunda liv börja.
Annalisa var inspirerande och hade koll på oss och såg om vi behövde hjälp.
 
Lullan                   Kerstin                                       Annalisa                Sofia                Anna- Lena
 
Efter våra övningar på mattan fokuserande på andning och balans förflyttade vi oss till solrummet.
Vi gjorde med Pilates bollar i härliga färger, övningar stående barfota i sanden, Sun-Pilates.
Balansträning i sommarvärme med liten risk för skador eftersom solljuset (infrarött ljus) genast värmer upp muskler och leder. Perfekt för en mogen kvinna som jag...
Vi avlutade med avkoppling/ meditation liggande på solmadrasser på sanden.
 
Annalisas lugna röst och svag musik i bakgrunden gav ett skönt avslut, så skönt att det kändes som att
- nej vi ligger kvar här nu, tjejer!
 
Lullan, den lilla runda damen längst bort, skall nu börja träna....
Anna-Lena blev också inspirerad.
Kanske hon anmäler sig till Yogalates.
 
Kursen startar v. 11.
 
Blir du lite nyfiken?
 
Kom till vår prova-på yogalates kväll måndag 4/2 eller 18/2 kl. 19.00-20.30! 
Anmäl dig på hemsidan!
Du kan använda friskvårdscheckar och friskvårdskuponger.
 
Lullan
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0