Solsemestrande pensionärer från Furulund i Partille

- Jag efter längtar att få åka utomlands och känna, värme sol och sand mellan tårna
säger en 96 åring på Furulunds äldreboende i Partille, till sin dotter.
Dottern kände till att det finns några ställen, oftast på äldreboende som har solrum med konstgjort solljus, sand och värme.
Dottern, tänkte, att jag skall nog försöka fixa detta för mamma.
Hon sökte på nätet och hittade oss.
Igår var de här, fem pensionärer( två över nittio år) två från personalen och så dottern.
Några hade beställt fotmassage på stranden också, för att få riktig utomlandskänsla
och bli lite extra ompysslade.
Med sommarhatt och drink i handen njöt de i sol och värme. 

Furulunds Äldreboende på Solsemester i Ytterby

Solsemester i Ytterby för pensionärer från Furulunds äldreboende i Partille.


Jag frågade en av herrarna om han ville ha lite vatten att dricka, nu när glaset var tomt.
- Nej tack, vatten ska man ha att segla i, sa han med eftertryck! ( En gammal sjöman)
Efteråt väntade kaffe och kaka och hemlagad jordgubbskräm.
En riktig sommarkänsla infann sig.
På väg mot kaffet hör jag:
-Det var riktigt trevligt idag!
-Ja, alla tiders!

En fantastisk dag inte bara för de gamla utan för mig
också att få uppleva denna glädje som detta besök innebar.
Välkomna åter!

Lullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0